تحقیق درباره مدارس امریکا

امریکا

سال تحصیلی
سال تحصیلی در ایالات متحده معمولا کوتاه تر از سال تحصیلی در کشورهای اروپایی است. بیشتر مدارس سال تحصیلی خود را با سیستم ترمیک سازماندهی می‌کنند. هر سال تحصیلی شامل دو ترم است؛ ترم پاییز از اواسط ماه آگوست/ اوایل ماه سپتامبر تا ماه دسامبر است‌ و ترم بهار ‌از ژانویه تا پایان ماه می.
همچنین تعطیلات کمتری نسبت به مدارس بسیاری از کشورها دارند که شامل روز جهانی کار (اوایل سپتامبر)، روز یادبود (اواخر ماه می)، روز مارتین لوتر کینگ جونیور (اواسط ماه ژانویه)، روز شکرگزاری (پنجشنبه و جمعه در اواسط نوامبر) و روز جمعه و دوشنبه عید پاک است. دانش آموزان یک استراحت یک هفته ای در بهار و دو هفته تعطیلات کریسمس دارند.  

شکلک های محدثه

ادامه مطلب ...

فلک‌ کردن در مدارس قدیم



یکی از تنبیهات مدارس قدیم که پدران و مادرانمان از آن یاد می‌کنند، فلک ‌کردن بود. پسر‌ها معمولا بیشتر از دختر‌ها کتک می‌خوردند یا فلک می‌شدند.

یک معلم بازنشسته درباره دوران تدریس خود وقتی که شاگردانش را فلک می‌کرد، می‌نویسد: 

شکلک های محدثه

ادامه مطلب ...

قوانین مدرسه

قوانین مدرسه

1- به موقع در مدرسه حاضر شده و تأخیر ورود نداشته باشید.

2- بدون اطلاع و موافقت مسئولین مدرسه از واحد آموزشی خارج نشوید.

3- در مراسم صبحگاهی حضور یافته و اجرای آن رامحترم بشمارید.

4- از پوشیدن لباس های نامناسب و خلاف شئون دانش آموزی در داخل و خارج از مدرسه اجتناب نموده و در این موارد تابع مقررات تربیتی مدرسه باشید. 

شکلک های محدثه

ادامه مطلب ...

(نه) به تنبیه در مدارس

تنبیه بدنی دانش‌آموزان از جمله روش‌های تربیتی است که از سوی مدیران و معلمان در مدارس اجرا می‌شود اما با وجود پیشرفت‌های کنونی در جوامع، هنوز از شیوه‌های تنبیهی نامتعارفی در مدارس جهان استفاده می‌شود و شاید کمتر به این نکته توجه شود که تعلیق، تنبیه یا اخراج دانش‌آموزان چه عواقب نامطلوبی درپی دارد تا نتیجه مطلوب!

کارشناسان و مربیان آموزشی معتقدند اگر چه تشویق و تنبیه با هدف برقراری نظم و قانون در مدارس استفاده می‌شود اما تجربه نشان داده این نوع برخورد سلبی نه تنها تأثیری در رفتار دانش‌آموزان نمی‌گذارد بلکه آنها را جری وپرخاشگر کرده و نتیجه معکوس داشته است آنها بر این باورند این مسأله فقط مختص ایران نیست بلکه در بیشتر مدارس جهان نیز هنوز تنبیه بدنی رواج دارد و معلمان همچنان به شیوه سنتی با دانش‌آموزان برخورد می‌کنند اما با‌ وجود هشدارهای کارشناسان تربیتی آیا ابزاری به نام تنبیه می‌تواند در اخلاق و رفتار اجتماعی دانش‌آموزان تغییری ایجاد کند؟

«نه» به تنبیه در مدارس 

شکلک های محدثه

ادامه مطلب ...